Rubriky
Nezařazené

Sešlapávání odpadu vede k efektivnějšímu využívání nádob

Edukační kampaň Šlápni na to je zaměřena na sešlapávání PET lahví, nápojových obalů a papírových krabic. Cílem je vtipnou formou poukázat na to, že odpad lze třídit chytře a předcházet nepořádku kolem kontejnerů na tříděný odpad a jejich přeplňování.

Pražské služby opět povolaly do akce herce a moderátora Vaška Matějovského. Výsledkem spolupráce jsou spoty pro edukační kampaň Šlápni na to.

Tématika přeplněných kontejnerů a nepořádku u kontejnerových stání silně rezonuje v diskusích napříč facebookovými skupinami téměř všech městských částí. Diskutující se pod fotkami přeplněných barevných kontejnerů přou o to, kdo je za tento stav zodpovědný a volají po potrestání toho, kdo do modré popelnice hodil nesešlapanou či nenařezanou krabici od nové televize a vyhozením nenalámaného polystyrenu do žluté nádoby znemožnil další třídění plastů.

Kapacita versus využívání

Když přispěvatele přestane bavit pátrání po tom, kdo ze sousedů si v posledních dnech koupil novou televizi, obvykle přepnou na téma frekvence svozů. „Problémem mnohdy není kapacita nádoby, ale její efektivní využívání. I ten největší podzemní kontejner lze vyřadit z provozu, když jeho otvor ucpe špunt v podobě tašky plné nesešlapaných PET lahví. Ostatní tak nemohou nádobu využívat a odpad nechávají někde poblíž,“ přibližuje jednu z typických situací Radim Mana, tiskový mluvčí Pražských služeb.

Sešlapávání odpadu tak vede nejen k efektivnějšímu využívání celého objemu nádoby, ale hlavně je to efektivní cesta k předcházení vzniku nepořádku v ulicích metropole.

Šlápni na to

Právě proto vznikly spoty pro kampaň Šlápni na to, jejíž tváří se stal herec Vašek Matějovský. Toho diváci znají třeba jako Mikuláše Seidla ze seriálu Ulice, moderátora pražského rádia Fajn či populární reality show Love Island.

Ten se již po druhé stal ústředním protagonistou spotů Pražských služeb. „Poprvé jsem s největší pražskou svozovou společností spolupracoval na projektu s názvem Tohle není normální. Cílem kampaně bylo poukázat na to, že odhazování odpadků není o ekologii, ale o slušném vychování. Tentokrát jsme si vzali na paškál absurdní situace při třídění odpadu,“ říká Vašek Matějovský a dodává: „Základním stavebním kamenem úspěšného spotu je dobrý nápad a kvalitní scénář. Do těch několika málo vteřin musíte dostat myšlenku, vtip a pointu. To je mnohdy těžší, než se zdá. S výslednou podobou jsem i vzhledem k pracovně hektickému podzimu nadmíru spokojený a věřím, že spoty lidem utkví v paměti.“

Téma nejen pro závěr roku

Téma je v Praze aktuální po celý rok, ale obzvláště palčivé je v závěru roku, kdy lidé více nakupují a obdarovávají své blízké a kamarády. To spolu s explozí elektronických nákupů v době koronaviru vede k významně větší produkci odpadů v podobě papírových i plastových obalů a konzumaci nápojů v plechovkách. „Aby město zůstalo hezké a příjemné i během adventu, prosím Pražany, aby odpad likvidovali odpovědně a chytře. Umožní nám to nejen zachovat město hezké a čisté, ale hlavně i efektivně plánovat svozy a posilovat v těch lokalitách, kde je to skutečně potřeba, a nejen kvůli bezohlednosti několika jedinců,“ dodává závěrem náměstek primátora Petr Hlubuček.

Foto : enviweb
Zdroj: